*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: Robodoktor Konuşabilmek İçin Destek Bekliyor  (Okunma sayısı 1661 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • öMeR
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 20677
  • SiTe YöNeTiCiSi
    • MeLLeSeFeRi.com
Robodoktor Konuşabilmek İçin Destek Bekliyor
« : Temmuz 22, 2013, 01:41:38 ÖS »
Robodoktor Konuşabilmek İçin Destek Bekliyor



MEÜ'de hastalara rahatsızlığına göre gideceği polikliniği belirleyen "Robodoktor" adı verilen bilgisayar sistemi, maddi imkansızlık nedeniyle konuşma özelliği olmadan kısıtlı hizmet veriyor.
 
MEÜ Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Gökhan Çuvalcıoğlu: "Sistem normal şartlarda sesli cevap alıp, sesli cevap verecek. Bir anlamda hastayla sohbet ederek derdini anlayacak ama imkansızlık nedeniyle hastalar tuşlara basarak şikayetini sisteme aktarıyor"
 
Çuvalcıoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, hastaların uygun polikiliniklere yönlendirilmesinin tedavi sürecinde zaman kaybını önlemede  önemli bir adım olduğunu belirtti.
 
Hastanın uygun polikiliniğe gitmesini sağlamak için geliştirdikleri bilgisayar sistemine "Robodoktor" adını verdikleri  ifade eden Çuvalcıoğlu,  64 uzman doktorun katkısıyla oluşturulan sistemin, internet üzerinde iletişim kurulan hastaların yapay zeka teknolojisi tabanlı bir robot tarafından sorgulanmasını, doğru polikliniğe yönlendirilmesini ve randevu verilmesini sağladığını söyledi.
 
Hastaya rahatsızlığıyla ilgili soru soran ve sesli cevaplara göre konuşarak kişiyi uygun polikiliniğe yönlendiren sistem ön hekim görevi gördüğünü vurgulayar Çuvalcıoğlu, "Robodoktor uygulaması hem sosyal hem de teknolojik anlamda büyük faydalar sağlayacak. Görme ve işitme engelli vatandaşlarımız da bu sistemden rahatlıkla faydalanabilecek. Okuma yazma bilmeyenler de sistem sayesinde sağlık hizmetlerinden daha etkin yararlanabilecek" dedi.
 
-Sistem Kısıtlı Hizmet Veriyor-
 
Çuvalcıoğlu, "Robodoktor"un Türkçe, Arapça, Kürtçe ve işaret dilinde hizmet verebilecek şekilde tasarlandığının altını çizerek, uygulamanın doktor ve hastalar için büyük avantaj sunacağını söyledi.
 
Testlerde başarılı olan sistemin çok sayıda kişiye hizmet verebilmesi için alt yapısının geliştirilmesi gerektiğini vurgulayan Çuvalcıoğlu, bunun için de maddi imkanlara ihtiyaç duyduklarını kaydetti.
 
"Robodoktor"un şu an internet üzerinden kısıtlı hizmet verdiğini ifade eden Çuvalcıoğlu, şu bilgileri verdi:
 
"Sistem normal şartlarda sesli cevap alıp, sesli cevap verecek. Bir anlamda hastayla sohbet ederek derdini anlayacak ama imkansızlık  edeniyle hastalar konuşarak değil de tuşlara basarak şimayetini sisteme aktarıyor. Şu an internet üzerinden iletişime geçilen hastalar için program, bazı soruları ekrana çıkarıyor, cevapların tuşlar aracılığıyla girilmesini istiyor. Ardından da hangi polikliniğe gitmesi gerektiğini bildiriyor.  Eğer maddi imkansızlığı aşarsak sistem daha aktif olacak. Hasta bir kabine girecek, doktorla konuşur gibi derdini anlatacak, sistem de ona dermanın doğru adresini gösterecek. Destek bulduğumuzda sistemin konuşma özelliği de hazır hale gelecek."
 
 
16.06.2013 - AA