*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: Engelsiz 112 Projesi'yle Artık Engelliler de 112'ye Engelsiz Ulaşacak  (Okunma sayısı 1739 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • öMeR
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 20677
  • SiTe YöNeTiCiSi
    • MeLLeSeFeRi.com


Antalya'da artık işitme ve görme engelliler, tüm acil aramaları tek çatıda toplayan 112 Acil Çağrı Merkezi'ne "derdimi nasıl anlatırım" endişesinden kurtulacak. Antalya Valisi Ahmet Altıparmak'ın desteğiyle hazırlanan Engelsiz 112 Projesi'yle artık engelliler de 112'ye engelsiz ulaşacak. Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'nce yürütülen Engelsiz 112 Projesi'yle Antalya'da yaşayan ya da Antalya'yı ziyaret eden yerli-yabancı işitme ve dil-konuşma engellilerin acil yardım hizmetlerine hızlı, etkin ve kolaylıkla ulaşması hedefleniyor.
 
Üç aşaması bulunan projenin birinci ayağında Antalya'da yaşayan işitme ve dil-konuşma engelli kişilere ilişkin veri tabanı oluşturulması bulunuyor. Veri tabanını oluşturulması için kaymakamlıklarla birlikte il genelinde özel eğitim okulları, ilçe sağlık grup başkanlıkları ve engelli spor kulüpleriyle iletişime geçildi. Bu kurumlardan alınan verilerle Antalya'da işitme, dil ve konuşma engeli bulunan kişiler tespit edildi.
 
VERİTABANI OLUŞTU
 
Buna göre Antalya'da bin 624 dil ve konuşma engelli bulunan kişi ikamet ediyor. Bu grubun 919'unda işitme engeli, 389'unda konuşma bozukluğu, 316'sında her ikisi birden bulunuyor. Cinsiyet, yaş gurupları sınıflandırılması da bulunan bu çalışmanın güncelleme ve kayıt işlemleri devam ederken bugüne kadar bin 163 kişinin 112 Acil Çağrı Merkezi İşitme ve Dil-Konuşma Engelliler Veritabanı'na kaydı yapıldı. Oluşturulan veri tabanı Acil Çağrı Merkezi'nin çağrı alma ve yönlendirme yazılımına entegre edildi.
 
SİSTEM NASIL ÇALIŞACAK?
 
Projeyle sistemde kaydı olan işitme ve dil-konuşma engelli bireyin 112 Acil Çağrı'yı araması halinde, çağrıyla eş zamanlı olarak engellinin isim-soyisim ve engel durumu bilgilerinin bilgisayar ekranına gelmesi sağlanıyor. Ardından çağrıyı alan görevlinin sisteme kayıtlı engellinin yine sistemde kayıtlı olan yakınına ulaşılabilecek, telefon numarasını arayacak, gerekli gördüğü hallerde sistemde kayıtlı ikametgah adresine güvenlik birimlerinin sevk edilmesini sağlayarak, engelli kişinin acil yardım hizmetine ihtiyacı olup olmadığını teyit edebiliyor.
 
AKILLI UYGULAMA
 
Projenin ikinci ayağında ise akıllı cep telefonu uygulamasıyla Antalya'ya gelen yerli ve yabancı engelli turistlerin acil çağrı merkezine 'engelsiz' ulaşması sağlanacak. Bu çerçevede GPS özellikli cep telefonlarına yönelik uygulama geliştirme çalışmalarına başlandı. Akıllı telefon yazılımı kullanan kişilerin 112 Acil Çağrı Merkezi ile eş zamanlı olarak yazışabilmesi, görüntülü görüşme yapabilmesi, resim ve açıklamalı ihbar gönderebilmesi öngörüldü.
 
İŞARET DİLİ ÖĞRETİLECEK
 
Ayrıca akıllı telefon yazılımı kullanan kişilerin GPS bilgisine ulaşılarak yerleri noktasal olarak tespit edilebilecek. Projenin son aşamasında 112 Acil Çağrı Merkezi personeline işaret dili eğitimi verilecek. 112 Acil Çağrı Merkezi Çağrı Alma Yazılımına 'Görüntülü Konuşma' özelliği kazandırılarak 112'ye internet yoluyla ulaşan işitme ve dil-konuşma engellilere işaret dili kullanılarak hizmet verilecek.
 
05.11.2012 - DHA